Unreal Engine 5, czyli najbardziej zaawansowane narzędzie do tworzenia grafiki 3D w czasie rzeczywistym! Jakie zdanie mają o nim osoby z branży gamedevu? Radyjko zapytał o to producenta oraz narrative designera.
Dzięki Arkowi z kanału moreleTV przeniesiecie się dziś na drugą stronę lustra! Stworzył on materiał trochę inny niż te, które pojawiają się tam zazwyczaj. Dziś nie będzie o sprzęcie, porównaniach czy sugerowanych zestawach. Zaopatrzcie się w kubek ulubionego napoju i rozsiądźcie wygodnie! Do obejrzenia macie prawie 40-minutowy materiał, w którym Radyjko rozmawia z Pawłem Klimeszem (narrative designer ze studia False Prophet) oraz Tomaszem Dziobkiem (producent ze studia Teyon).
Obie rozmowy są naprawdę obszerne w treść. Pomimo faktu, że osią jest poruszenie zagadnień związanych z silnikiem Unreal Engine 5 i jego wpływu na gamedev, nie zabrakło też insiderskich ciekawostek i informacji. Jeżeli chcecie się dowiedzieć, czy migracja na nowy silnik to wyzwanie, lub poznać sztuczki stosowane w trakcie tworzenia gier – ten materiał z pewnością przypadnie Wam do gustu.
Unreal Engine 5 i wyzwania z nim związane
Nowy silnik graficzny to zawsze ogromna ilość pracy dla programistów i ludzi związanych z branżą tworzenia gier. Mniejsze zło to uczenie się go i tworzenie gry, która od początku ma pojawić się tylko na nim. Piątka jednak została oficjalnie udostępniona jako narzędzie dla developerów 5 kwietnia. Oznacza to, że nie brakuje projektów, które dotknęła decyzja przesiadki z UE4 na UE5. Czy to rzeczywiście aż tak tytaniczny wysiłek? No cóż, to jedno z pierwszych pytań, na które odpowiadają obaj goście materiału stworzonego przez Arka.
To jednak nie wszystko, gdyż padło także wiele innych, ciekawych kwestii. Czy Unreal Engine 5 przyspieszy tworzenie gier? Jakie jego cechy są niezastąpione? Jak jego nowe funkcje przekładają się na rozwój gier? I czy wreszcie rzeczywiście jest tak darmowy, jak reklamuje go Epic na swojej stronie? Ten wywiad to prawdziwa kopalnia wiedzy o nowym silniku Unreal Engine.
Jednak nie tylko o nim! Nie zabrakło dociekliwych pytań, które dotyczą realiów pracy i codziennych obowiązków osób związanych z tworzeniem gier komputerowych. Wszak wielu fanów gier zastanawia się, czy ten rodzaj pracy rzeczywiście jest usłany różami.
Choć nie brakuje sprzecznych opinii na pewne sprawy, wszak obaj panowie reprezentują różne stanowiska związane z rozwojem gier, to jednak dostajemy wgląd do świata, który z reguły pozostaje nieznany. Jeśli kochasz gry, nie możesz przejść obok tego obojętnie! To prawdziwe źródło wiedzy z branży gamingowej, serwowanej wprost od ludzi, którzy siedzą w niej od lat.
UE 5 – podsumowanie
Mimo swojej świeżej premiery nowy silnik Epica zawsze może być lepszy, nieprawdaż? Nie zabrakło więc pytania dotyczącego tego, czego brakuje twórcom w nowej odsłonie UE. To bardzo interesująca kwestia, gdyż daje widoki na przyszłość na to, co można lepiej zrobić w szóstej odsłonie, gdy ta już powstanie.
Sprawdź też: Jak stworzyć grę komputerową? Najważniejsze informacje
Materiał, choć trwa prawie 40 minut, ogląda się doprawdy szybko. Idę o zakład, że nawet nie zauważycie, kiedy ten czas Wam upłynął. Z pewnością nie będziecie żałować poświęconego mu czasu. Polecamy także inne materiały, które dostępne są na kanale moreleTV. Jak zawsze, zachęcamy do subskrybowania – dzięki temu takie perełki jak wywiad z dwiema osobami z gamedevu nie umknie Wam sprzed nosa.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o silniku Epica, sprawdź nasz materiał o Unreal Engine.
Źródło obrazu głównego: youtube.com/unrealengine