Diablo 4 nadchodzi powolnymi krokami, a Blizzard dzieli się każdą odrobiną informacji.

Rozrywka

21.12.2021 17:17

Diablo 4 – dobre wiadomości na koniec roku

Gry Newsy
9
0
0
9
0

Diablo 4 jest w produkcji od dawna i nie wiadomo ile jeszcze potrwają nad nim prace. Na szczęście, Blizzard dzieli się z nami regularnie informacjami na temat postępów w obszernych postach i właśnie dostaliśmy najnowszy.

Diablo 4 jest grą wyczekiwaną od wielu lat – niektórzy czekają na kolejną część, od kiedy Diablo 3 ich rozczarowało. W tej sytuacji, każdy okruch informacji jest skrupulatnie badany przez graczy, którzy dzielą się swoją opinią z twórcami. Zobaczmy więc czym się z nami podzielono.

Przedmioty w Diablo 4

Joe Piepiora, główny projektant mechaniki gry ogłosił, że powrócą rangi umiejętności, znane z Diablo 2. Możliwe będzie inwestowanie większej ilości punktów w daną umiejętność, żeby była potężniejsza. Co więcej, bonusy do poziomu umiejętności, będą mogły być znów przypisywane do przedmiotów. Oznacza to, że podczas eksploracji możliwe będzie znalezienie przedmiotu dublującego nasz obecny poziom umiejętności lub – jak w Diablo 2 – dającego nam dostęp do umiejętności, w którą jeszcze nie zainwestowaliśmy punktów. System ten znacząco podniesie wartość takich przedmiotów, bo będą znaczącą pomocą w początkowych stadiach rozgrywki.

Piepiora podzielił się też informacjami odnośnie przedmiotów legendarnych. Dzięki wprowadzeniu do gry nowej postaci niezależnej – Okultysty, możliwe będzie wyciągnięcie legendarnej esencji z obecnego przedmiotu, zamienienie jej w kryształ i przeniesienie na dowolny (tak! dowolny!) inny przedmiot. Oryginalny przedmiot z tą esencją zostaje w tym procesie zniszczony, jest to jednak mały koszt za możliwość transferu legendarnej mocy z np. broni na pierścień. Od razu podkreślone zostało, że nie będzie to możliwe z przedmiotami unikalnymi.

Wprowadzony zostanie też system, który urozmaici polowanie na przedmioty. Pewne typy przedmiotów będą miały dużo wyższą szansę wypadnięcia z danych przeciwników. Za przykład podano bandytów, z których z większą częstotliwością wypadać będą kusze czy buty.

Dodatkowo prowadzone są prace nad balansem siły postaci, tak żeby większy wpływ na ogólną potęgę bohatera miały punkty umiejętności. Jest to zdecydowane odejście od mechaniki Diablo 3, gdzie to przedmioty miały kluczowe znaczenie. Wydaje się to znów być powrót do rozwiązań z Diablo 2.

System Paragon

Odświeżony system Paragon ma być dostępny dla wszystkich postaci, po dotarciu do 50 poziomu. Obecnie przedstawiany jako Paragon Board jest planszą pokrytą polami o różnych cechach. Gracz zaczyna na centralnym polu i z każdym poziomem wybiera kolejny kafelek, przybliżający go do brzegu i dający bonusy. Tym sposobem bohaterowie stają się coraz bardziej wyspecjalizowani w danym stylu rozgrywki.

Kafelki mają też odmienne cechy. Na planszy możemy znaleźć pola:

  • Normalne – dają one podstawowe bonusy do statystyk (np. +5 do siły), jest ich najwięcej na planszy,
  • Magiczne – znajdujące się dalej od centrum, wzmacniające odporność (np. +10% odporności na obrażenia od ognia),
  • Rzadkie – są to kafelki, dające znaczące ulepszenia dla bohaterów, jednak mają pewne wymagania, za przykład podany był kafelek gwarantujący +10 furii za każdego zabitego przeciwnika, oraz dodatkowe +8% maksymalnej furii kiedy postać ma 175 Siły oraz 125 Siły Woli,
  • Legendarne – dostępne są na kolejnych Paragon Boards i znaleźć je można w centralnym punkcie tych plansz, gwarantują potężne umiejętności jak +30% do obrażeń, kiedy furia postaci wynosi ponad 50%.

Ostatnim elementem plansz systemu Paragon są gniazda i glify. Glify mogą być znalezione losowo w świecie gry i występują w różnych poziomach rzadkości. Wpływają one na wszystkie kafelki dookoła, podnosząc ich właściwości lub dodając nowe. Glify mogą być umieszczone tylko w specyficznych gniazdach na planszy.

Efekty wizualne

Warstwa wizualna gry jest składową wielu czynników, które specjaliści mogą rozłożyć na części pierwsze i dokonać dogłębnej analizy. Dla gracza, w dużej części wypadków, sprowadza się to do poczucia pełnej imersji w świecie przedstawionym, bądź do irytującego wrażenia, że coś jest nie do końca jak powinno.

Sprawdź też: GTFO – pierwsze wrażenia z rozgrywki. Jest STRASZNIE

Daniel Briggs, główny projektant efektów wizualnych, w kilku słowach wyjaśnił filozofię, jaka towarzyszy im przy pracy nad atmosferą gry. Wszystkie czynniki mają pomagać graczom wczuć się w świat Diablo 4 i wspierać główne założenia rozgrywki: złożony system personalizacji bohaterów, grę przedmiotami oraz przejrzystość walki. Rozgrywka ma być krwawa i brutalna, ale nie chaotyczna.

Briggs szczegółowo analizuje każdy z aspektów we wpisie blogowym. Część owoców pracy artystów z działu efektów wizualnych mogliście obejrzeć w wideo, pomiędzy akapitami tego wpisu. Dajcie znać, co myślicie o postępach w pracach nad Diablo 4? Cieszycie się z powrotu do mrocznej koncepcji?

9
0

Podziel się:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *