Studio Guerrilla Games podzieliło się kolejnymi szczegółami na temat gry Horizon Forbidden West. Tym razem deweloper wziął na tapet systemy walki i zachowań przeciwników.
Na oficjalnym blogu marki PlayStation ukazał się kolejny wpis od studia Guerrilla Games, twórców Horizon Forbidden West. W związku ze zbliżającą się premierą deweloper zdradza coraz więcej szczegółów na temat poszczególnych mechanik gry. Z najnowszej wiadomości dowiadujemy się o walce oraz przeciwnikach.
Starcia z ludźmi w Horizon Forbidden West będą większym wyzwaniem
W poprzedniej odsłonie gry, czyli Horizon: Zero Dawn, mieliśmy okazję toczyć bitwy z ludźmi, ale nie było to tak częste zjawisko jak potyczki z maszynami. Co więcej, sztuczna inteligencja tych przeciwników była dość ograniczona i w ogólnym rozrachunku walka z nimi okazywała się po prostu nudna.
W przypadku Forbidden West natkniemy się na dużo więcej starć z tubylcami. Studio Guerrilla Games zdecydowało się więc zwiększyć wyzwanie – dodać więcej typów ludzkich przeciwników, a także podrasować ich AI. Podczas zabawy natkniemy się na wrogów dysponujących unikalnymi zachowaniami, animacjami i dźwiękami.
Do unikalnych zachowań zaliczyć można zwracanie uwagi na strzałę, która wylądowała w pobliżu, czy zwłoki pokonanych robo-zwierząt. Jeśli uciekniemy wrogom, ci przegrupują się i rozpoczną skoordynowane poszukiwania. Pomoże im też zwiększona mobilność – możliwość pływania i skakania po nierównym terenie.
Nie tylko przeciwnicy zostaną podrasowani. Aloy, czyli główna bohaterka, dzięki doświadczeniu zdobytemu w poprzedniej odsłonie poradzi sobie lepiej w walce; gracze zrobią też użytek z nowego systemu ekwipunku i umiejętności. W połączeniu ze zwiększoną mobilnością protagonistki pozwoli to podchodzić do starć na wiele różnych sposobów.
Horizon Forbidden West zadebiutuje 25 lutego 2022 roku wyłącznie na PS4 i PS5.